Telespecialisten.dk får frataget e-mærket, fordi netbutikken har overtrådt e-mærkets særlige krav om at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelse eller indbringe sagen for en domstol.
Må ikke bare ignorere afgørelse
E-mærkede virksomheder skal forholde sig aktivt til Forbrugerklagenævnets afgørelser, enten at acceptere afgørelsen eller indbringe sagen for en domstol, hvis de er uenige i afgørelsen:
"Man må ikke, som i Telespecialisten.dk's tilfælde, ignorere afgørelsen," udtaler direktør i e-handelsfonden Lars Schmidt Larsen.
Lars Schmidt Larsen forklarer, at e-mærkede netbutikker skal efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelser inden for de angivne frister, så forbrugere ikke kommer i klemme og det er altså ikke sket i Telespecialisten.dk's sag.
Kan søge om et år
Telespecialisten.dk kan først efter tolv måneder ansøge e-handelsfonden om generhvervelse af e-mærket.