Yahoo har i mange år været nettets største portal. Det er slut nu. Ny som nummer 1 er den sociale portal Myspace.
Da mediemogulen Rubert Murdoch købte Myspace for hele 580 millioner dollars var der mange, der rystede på hovedet. Beløbet var alt for højt for et forholdsvist nyt selskab og desuden var Myspace mere hype end reelt indhold, lød det fra skeptikerne. Det har dog vist sig, at Murdoch har haft al mulig grund til at fryde sig over købet.
Siden købet er det nemlig kun gået en vej for Myspace, som har fortsat den eksplosive vækst. Det betyder, at Fox Interactive Media, som står som ejer af Myspace, nu har flere sidevisninger end noget anden selskab i verden.
Antallet af sidevisninger steg hos Fox Interactive Media fra 38,7 millioner daglige klik i oktober til 39,5 millioner i november. Under normale omstændigher ville det ikke være nok til at overgå Yahoo, som er gigantiske i især USA. Søgegiganten har dog samtidig oplevet en nedgang fra 41,6 millioner sidevisninger i oktober til 38 millioner i november.
Yahoo er dog stadig verdens største netsted målt på unikke brugere. På den liste kommer Fox Interactive Media kun ind på en sjetteplads.