Konkurrencemyndighederne under det amerikanske Justitsministerium har gennem de seneste måneder underkastet Google og Yahoos tætte annoncesamarbejde en grundig undersøgelse, skriver Wall Street Journal.
Undersøgeslerne har været så ubehagelige, at Google nu har valgt at droppe samarbejdet.
Partnerskaber er kun få måneder gammelt.
Google fortæller i dag, at man er bekymret for myndighedernes og kundernes reaktioner på samarbejdet, hvorfor det er ophørt.
Yahoo udsendte derpå en pressemeddelelse, hvori man beklagede Googles skridt.
"I stedet for at forsvare den i retten, har Google besluttet at trække sig ud af samarbejdsaftalen," hedder det.
Pagten mellem de to blev underskrevet i juni i år, og gav Yahoo lov til at vise søgeords-annoncer solgt af Google og at dele noget af omsætningen fra salget af annoncerne.
Siden har mange annoncører og Google-partnere ifølge Wall Street Journal udtrykt frygt for, at arrangementet vil føre til prisstigninger og give Google alt for meget kontrol over onlinemarkedet for annoncer.