Alt for store omkostninger får nu Levi Strauss til at stoppe sit online salg. Da Levi Strauss lancerede sin Netbutik for et år siden, ville man have 100 pct. kontrol over det elektroniske salg. Derfor forbød man de traditionelle forhandlere at sælge Levi's- og Dockers-produkter via Nettet.
Nu er visionerne brast, og Levi's stopper det stort anlagte online salg efter jul. Fremover vil firmaet satse på de traditionelle forretninger, mens www.levi.com bliver et sted, hvor nye produkter bliver præsenteret. Man vil dog stadig kunne købe nogle enkelte specialprodukter på sitet.
En talsmand for Levi's siger til InternetNews.com, at selskabet generelt har været tilfreds med både trafik og salg på tjenesten, men firmaet har vurderet, at omkostningerne ved e-handel er for store.
Levis har gennem et par år mistet markedsterræn hos de helt unge forbrugere, som ikke gider gå i de samme mærker som deres forældre. Salget af Levi's produkter toppede i 1996, hvor selskabet omsatte for 7,1 mia. dollar. Sidste år var salget faldet til 6 mia.
(Kilde: Digi.no, InternetNews.com)