I samarbejde med CyberCity udskriver Hewlett-Packard d. 1. marts en konkurrence, der skal bringe mere kulør til kontoret. Konkurrencen kører på internettet på www.cybercity.dk/konkurrence.
"Brug din sans for farver og dine kreative evner, og læg farver på vores salgsbrev, så det virker bedre. Så kan du vinde en farveprinter for professionelle." Sådan lyder ordene fra Carina Pedersen, produktchef hos Hewlett-Packard, der med det nye initiativ lægger op til at kontoret sætter mere kulør på tilværelsen.
"Hos HP, ligesom i den øvrige branche, sælger vi størstedelen af alle farveprintere til private. Danske virksomheder er meget forsigtige med at bruge farver, når de skriver breve, og det er en skam. For bruger man farverne rigtigt, kan man rent faktisk opnå en meget effektiv virkning, fx. vil en enkelt gul highlight af sidste deadline i et kundebrev få flere til at overholde en vigtig afleveringsfrist," siger Carina Pedersen.
Det er hun nu sammen med en gruppe af kommunikationsfolk gået i gang med at bevise. De har etableret samarbejde med bl.a. Hovedbiblioteket i København og Financieringsinstituttet for Industri og Håndværk, som i øjeblikket kører test for at sætte tal på farvernes virkning.
Med konkurrencen opfordrer HP dansk erhvervsliv til at tænke i utraditionelle baner og bruge farver, selv når budskabet er alvorligt ment. Det kunne være i f.eks. rykkerskrivelser, statusopgørelser, budgettet og kontrakter, hvor det er vigtigt, at kunderne fanger det vigtigste budskab og reagerer på henvendelsen. Resultaterne vil vise sig i form af en større gennemslagskraft, men også forbedret kundeservice.
Det bedste forslag til hvordan man kan bruge farver til at kommunikere bedre, bliver præmieret med en HP 2000C farveprinter. De indsendte forslag vil blive udstillet i Internet-galleri på Hewlett-Packards website www.businessprint.hp.dk. Her har HP også samlet en række spændende links til steder, hvor man kan lære meget mere om farver, og hvordan de bruges bedst.