A.P. Møller-selskabet Maersk Air gik i luften med en nyudviklet hjemmeside i sidste uge, som skulle være et af de mest avancerede websites blandt de europæiske flyselskaber, men allerede efter fire dage gik hjemmesiden ned med et brag. Besøgende hos Maersk Air blev mandag mødt med en fejlmelding fra selskabets CMS-system, skriver Ingeniøren|net.
Ifølge Maersk Air har nedbrudet forbindelse til overgangen til den nye hjemmeside. I skrivende stund er det igen muligt at bruge de fleste af funktionerne på flyselskabets site, men kalenderfunktionen fungerer stadig ikke.
Den nye hjemmeside bruger ellers den nyeste teknologi fra Amadeus/E-Travel og bygger på Microsoft .Net-platformen.
I forbindelse med lanceringen fortalte Anne von Glasow, salgs- og marketingdirektør i Mærsk Air, om systemet:
»Det nye Internet reservationssystem er en klar forbedring for kunderne, som vi har arbejdet hårdt på siden foråret 2004. I efteråret 2004 lancerede Maersk Air første del af den nye hjemmeside - hvor vi præsenterede en ny "indkøbskurvs" funktion. Og nu kommer så kalender-funktionen, som giver kunderne totalt overblik over samtlige priser inden for plus-minus 7dage på samtlige afgange.«