Endnu engang har Microsoft måttet skuffe kundernes forventninger om rettidig lancering af de lovede software-pakker. Lanceringen af opfølgeren til deres CRM (Costumer Relationship Management) udsættes fra marts måned til sidst på året. Det skriver nyhedstjenesten Cnet i dag.
Beslutningen om at udsætte lanceringen kommer, efter at Microsoft af både partnere og kunder er blevet kritiseret for, at systemet er vanskeligt at installere og har et dårligt work-flow. Det skal der nu arbejdes på at forbedre, så Microsoft senere på året kan præsentere et mere tilfredsstillende produkt.
Det er to år siden, Microsoft lancerede deres første CRM-system. I modsætning til for eksempel Siebel, der er kendt for at levere dyre og raffinerede produkter, har Microsoft næsten udelukkende fokuseret på at skabe et produkt, der tilgodeser behovene hos de små og mellemstore virksomheder.
CRM-systemerne hjælper virksomheder med at holde styr på for eksempel salgsaftaler, kundekontoer og serviceanmodninger, så virksomhederne kan optimere både salgsprocesser og kundetilfredshed.
Microsoft er både berømt og berygtet for at udsætte lanceringerne af deres nye produkter - inden for det sidste år har de således udsat både Axapta 4.0, XP-efterfølgeren Longhorn og ERP-projektet Project Green.