Fyringer hos Sonofon

Konkurrencen på det danske telemarked er en af de hårdeste i verden. For at kunne bide skeer med konkurrenterne slanker Sonofon organisationen og siger farvel til omkring 100 ansatte.

Efter mindre end tre uger i direktørstolen gik Sonofon-direktør Steen Jespersen i dag rundt med fyresedler til 62 medarbejdere. Tilsammen med et antal medarbejdere, der er gået ved naturlig afgang, betyder det, at teleselskabet siden nytår har skilt sig af med cirka 100 ansatte eller 8 procent af medarbejderskaren.

Nedskæringerne er et led i selskabets plan om at bygge én nordisk mobilorganisation for selskaberne under Telenor.
»Vi omlægger nu vores organisation som led i en langsigtet strategi og samler vores kræfter i en fælles nordisk forretningsenhed. Fremtidens telemarked kræver styrke og kompetence, og med sammenlagt 3,5 millioner mobilkunder i Danmark, Norge og Sverige har vi store konkurrencemæssige fordele. Det er dem, vi nu begynder at realisere,« siger Steen Jespersen, administrerende direktør i Sonofon, der er 100 procent ejet af norske Telenor.

Han lægger ikke skjul på, at det er den hårde konkurrence på mobilmarkedet, der gør det nødvendigt at optimere organisationen.
»Konkurrencen på mobilmarkedet er skærpet væsentligt. De seneste år har vi oplevet markante prisfald i Danmark, og samme udvikling forventes i de øvrige nordiske lande. Den effektivisering, vi nu gennemfører, giver os mulighed for til fulde at udnytte det store potentiale, der ligger i at være én organisation, som opererer på tre markeder i Norden - til glæde for vores kunder,« siger Steen Jespersen.

Målet er at kunne spare knap 180 millioner kroner på nordisk plan. Sonofon har etableret et særligt jobkontor, der skal hjælpe de fyrede med at finde nyt arbejde.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere