TDC har afskediget sine medarbejdere i den hollandske afdeling af EasyMobile og flyttet forvaltningen af kunderne til den tyske afdeling. Udover de to lande har TDC også en afdeling i England.
Planen var ellers at udvide til ni europæiske lande, men med kun 33.000 kunder på et år i de tre lande, går det ikke godt for TDC med at få internationaliseret Telmore-konceptet. I december måtte EasyMobile sænke priserne for at konkurrere med tyske Alditalk.
»Det er en katastrofe. Det er et klassisk eksempel på ikke være i stand til at eksekvere sin egen strategi og lige til en business-case på økonomistudiet,« siger teleanalytiker John Strand, som dog tror på, at konceptet holder.
»Der er en fremtid for sådan et koncept. Se bare et selskab som tyske SIMYO. Det lykkedes dem at få 600.000 kunder på seks måneder. Og de har ovenikøbet indrømmet helt åbent, at de er en tro kopi af Telmore,« siger John Strand, som mener, at TDC er for store til at lege med lavprisselskaber indenfor mobiltelefoni.
»Konceptet holder, men problemerne sker, når slipsedrengene fra Nørregade leger Frank Rasmussen (tidligere EasyMobile-direktør, red.),« siger analytiker John Strand om hans syn på TDC-ledelsens udvidelse i udlandet.
Han mener, at TDC har været for langsomme til at få internationalseret Telmore-konceptet, og at det derfor ikke går godt med planerne om at udvide til de planlagte ni lande. Resultatet er, at TDC først sænker priserne i Tyskland og nu må afskedige i Holland for at holde fast i markedet.