Med den udvidede "OrderWatch" service fra Dell kan kunderne følge deres bestilte pc'er lige fra ordren ankommer til fabrikken og til pc'en leveres til døren. Den udvidede service betyder, at kunden blot skal tilmelde sig den gratis OrderWatch service, så vil man automatisk få tilsendt status på sin ordre via email. Som kunde kan man modtage information omkring alle separate ordrer og få sendt status til op til fem frit valgte email-postkasser.
Den nye automatiserede service skal gøre det let for en IT-person eller en hel IT-afdeling at koordinere deres arbejde med ankomsten af det bestilte IT-udstyr, således at man undgår spildtid og dermed kan give IT-anvenderne den optimale service. Ikke mindst ved store projekter over flere geografiske lokationer, kan dette have meget stor værdi i praksis.
"OrderWatch er et eksempel på, hvordan en virksomhed gennem sammenkobling af eksterne Web-baserede systemer med interne IT-systemer til styring af produktion og levering, kan lette livet og skabe øget værdi for kunderne. Der er ingen tvivl om, at denne type integration af IT-systemer og automatiseret levering af information til kunder kan udnyttes inden for mange områder. Mange danske virksomheder kan på denne måde skabe øget kundekontakt, bedre service, større kundetilfredshed og sikkert også kontante økonomiske fordele," udtaler Ole Konnerup, administrerende direktør for Dell Computer A/S.