Nu har man chancen for at lade en spammer vide, hvordan man har det med at modtage en endeløs strøm af reklamer for bleer, brødmaskiner og bermudashorts, diverse tilbud om afklædte tjenester på skumle tyske hjemmesider og daglige mails om billige potenspiller og nervemedicin.
Med Blue Securitys "Do-Not-Intrude" database, kan modtagere af spammails sende klager over spammen tilbage til de firmaer, som der reklameres for.
De tilmeldte medlemmer kan hver få tre mailadresser overvåget. Når der modtages junkmails på disse adresser, bliver mailene analyseret for hjemmesider, hvor man kan købe de varer som reklameres for.
De tilmeldte kan så downloade et program, som automatisk scanner hjemmesiderne for ordreformularer, og udfylder dem med klager over spammen.
Ifølge Eran Reshef, der er direktør for Blue Security, handler det om at give folk en mulighed for at svare igen.
»For fire-fem år siden var internettet en venlig og imødekommende oplevelse. Siden da har en bunke af spammere besluttet sig for at tjene penge, og dermed har de ødelagt den oplevelse for alle. Vi har brugt passive metoder i de sidste år, og det har ikke virket,« siger Eran Reshef til BBC News.
Men tjenesten er allerede blevet kritiseret af andre anti-spam organisationer for at nærme sig selvtægt.
»Det er den værste form for selvtægt. Forsætlige angreb på andres hjemmesider er ulovlige,« siger John Levine, bestyrelsesmedlem i den engelske "Anti-Spam Coalition Against Unsolicited Commercial E-mail" til Associated Press.
Eran Reshef afviser anklagerne om selvtægt:
»Du klager som enkeltperson over uønskede e-mails, der er sendt til dig. Ved at sende en e-mail til dig, har spammeren bedt dig om at svare,« lyder det fra Eran Rashef.