Selvom Monondo i 2008 af CNN blev kåret som en af de bedste rejsesøgemaskiner, så nåede det succecsfulde danske site ikke at underlægge sig ret meget af den store verden, før det nu selv er blevet underlagt en britisk konkurrent.
Det er det London—baserede Cheapflights Media, der nu overtager Momondo.
Momondos stifter og direktør Thorvald Stigsen siger ifølge flere aviser, at det ville kræve for store investeringer at fastholde Momondos position på markedet. Derfor valgte han at sælge hele selskabet frem for at forsøge at skaffe ny kapital.
TV2 havde en ti procents ejerandel af Momondo. Den andel indbringer tvstationen 46 millioner kroner.
Momondo er siden starten i 2006 vokset til en større og ganske solid forretning. I sit senest offentliggjorte årsregnskab fremviste selskabet et overskud på ni millioner kroner efter skat, og selskabet har i dag 16 medarbejdere.
Thorvald Stigsen siger til flere aviser, at han regner med at navnet Momondo fortsætter under det nye ejerskab.