Elektronikkæden Computercitys svenske søsterkæde, Siba, har en tradition for at indrykke annoncer specielt målrettet kædens arabiske kunder. Det sker op til den muslimske højtid Eid al-Fitr, og også i år har Siba bragt annoncer på arabisk.
Denne gang har Siba indrykket annoncer i den svenske Metro-avis med et tilbud på en 40” Samsung-fladskærm, som de arabisk-læsende kunder skal betale 7490 kroner for. Men i den svenske udgave af den samme annonce skal kunderne kun betale 6990 kroner for præcis det samme fjernsyn.
Nu beklager Sibas informationsansvarlige , at der har været to forskellige priser på den samme vare, overfor det svenske nyhedssite it24. Ifølge hende skyldes prisforskellen dårlig kommunikation mellem reklameafdelingen og trykkeriet.
»Annoncerne på arabisk blev planlagt tidligere på grund af oversættelse og lignende. Da vi gik ud med det nye tilbud i lørdags var markedsprisen faldet,« siger Sara Widman til It24.
Hun understreger, at alle kunder kan købe den pågældende fjernsyn til den lave pris.