Det danske firma IMS Learning har med deres nye produkt - PowerLearn - reduceret nogle af de største problemer ved e-læring og givet virksomhederne mulighed for at opbygge deres egne skræddersyede e-læringskurser.
»Vi har forsøgt at fjerne nogle af barriererne ved e-læring. For det første er det med PowerLearns kombination af billede af lyd blevet nemmere at motivere kursisterne. Desuden har vi forkortet udviklingstiden og reduceret prisen kraftigt, så de billigste løsninger kun koster omkring 25.000 kroner,« siger Søren Sander, direktør for IMS Learning, til ComON.
Forrester Research har benchmarket PowerLearn op mod lignende amerikanske produkter, og analyseinstituttets vurdering er, at PowerLearn er ualmindelig brugervenligt og desuden kræver færre tekniske kompetencer end andre lignende e-læringsprodukter.
»PowerLearn gør alle i stand til at opbygge et kursus på forholdsvis kort tid. Hvis for eksempel en HR-konsulent eller en produktchef skal lave et kursus for en gruppe ansatte, kræver det blot, at vedkommende har fortrolighed med at bruge internettet og kan finde ud af at arbejde med den træstruktur, som man kender fra windows - hvis man kan det, kan man lave et kursus,« siger Søren Sander.
IMS Learning tilbyder i forbindelse med opstart en samlet pakke, der - foruden software, installation og uddannelse i kursusudvikling - omfatter et abonnement på 2 årlige opdateringer samt support, drift og hosting.
IMS Learning har lavet e-læringsprojekter for blandt andet Novo Nordisk, TDC Mobil, Lundbeck og Statoil.