Kig på en annonce i avisen, besøg Dells hjemmeside og indtast en kode. Få sekunder senere vil man via Internet kunne få den nyeste information om priser og specifikationer på det pågældende Dell produkt.
Dette er funktionen i det nye Dell koncept, E-Value, som er introduceret i Europa. E-Value konceptet skal gøre det enkelt for en potentiel Dell-kunde at finde frem til den rette information om de produkter, der præsenteres i firmaets annoncer.
I alle annoncer og kataloger fra Dell vil der fremover stå en E-Value kode, som man blot indtaster på firmaets hjemmeside. Herefter føres man straks videre hen til den web-side, der rummer information og priser om det pågældende produkt.
"E-Value er et element i Dells mål om at yde den bedste kunde oplevelse, samtidig med at 50% af vores omsætning skal komme fra online salg inden udgangen af år 2000. I Danmark er vi allerede over 50%, når vi ser på vores store kunder i offentlige og private virksomheder, mens procenten for de mindre kunder og private købere er meget tæt på. Med E-Value gør vi det meget enkelt for private kunder og mindre virksomheder både at finde information om de Dell produkter, der interesserer dem, men også at foretage den endelige handel online via Internet", forklarer Henrik Thomsen, General Manager for Dell Home & Small Business Northern Europe, der har ansvaret for salg til denne kundegruppe.