Rejser markedsføres med online bilspil

Rejsebureauet MyPlanet markedsfører nu også sine rejser med et online bilspil. Idéen var at prøve noget nyt og anderledes og har på en uge skaffet masser af henvendelser fra nye rejselystne.

MyPlanet ville teste ny markedsføring med et online bilspil.
På en uge er der kommet lige så mange henvendelser til selskabet, som efter en tv-kampagne eller annonce i aviserne.

»Det er en lidt humoristisk og anderledes indgangsvinkel til markedsføring. Altså, hvorfor skal det hele være så kedeligt?« spørger Claus Hebor, General Marketing Manager i MyPlanet.

700 flere har bestilt rejsekataloger og 2500 har tilmeldt sig mailservice hos MyPlanet på én uge. Kun via siden med bilspillet. Det er cirka det samme antal, som selskabet oplever efter en uge med traditionelle avisreklamer eller tv-spots.

Det ret simple bilspil er en ny måde at markedsføre på, og MyPlanets forsøg på at gøre noget anderledes:

»Det her er en ny måde at skabe noget opmærksomhed på. Et ekstra værktøj i forhold til for eksempel bannerreklamer eller avisreklamer,« siger Claus Hebor.

Der ligger ikke noget link til spillet på MyPlanets hjemmeside. Spillet lanceres via en traditionel bannerreklame og spredes herefter blandt venner og bekendte gennem emails.

»Det er selvfølgelig "tip-en-ven-metoden" der skal drive det,« siger Claus Hebor, der ser spillet som en måde at teste nye metoder på.

Når bilspillet kører i garagen i slutningen af maj, belønnes den bedste turistbilist med en rejse for to fra MyPlanet.

Spillet ligger på adressen: www.learningmyplanet.com




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere