MyPlanet ville teste ny markedsføring med et online bilspil.
På en uge er der kommet lige så mange henvendelser til selskabet, som efter en tv-kampagne eller annonce i aviserne.
»Det er en lidt humoristisk og anderledes indgangsvinkel til markedsføring. Altså, hvorfor skal det hele være så kedeligt?« spørger Claus Hebor, General Marketing Manager i MyPlanet.
700 flere har bestilt rejsekataloger og 2500 har tilmeldt sig mailservice hos MyPlanet på én uge. Kun via siden med bilspillet. Det er cirka det samme antal, som selskabet oplever efter en uge med traditionelle avisreklamer eller tv-spots.
Det ret simple bilspil er en ny måde at markedsføre på, og MyPlanets forsøg på at gøre noget anderledes:
»Det her er en ny måde at skabe noget opmærksomhed på. Et ekstra værktøj i forhold til for eksempel bannerreklamer eller avisreklamer,« siger Claus Hebor.
Der ligger ikke noget link til spillet på MyPlanets hjemmeside. Spillet lanceres via en traditionel bannerreklame og spredes herefter blandt venner og bekendte gennem emails.
»Det er selvfølgelig "tip-en-ven-metoden" der skal drive det,« siger Claus Hebor, der ser spillet som en måde at teste nye metoder på.
Når bilspillet kører i garagen i slutningen af maj, belønnes den bedste turistbilist med en rejse for to fra MyPlanet.
Spillet ligger på adressen: www.learningmyplanet.com