Mediernes Internet Pris blev uddelt i går med GearTV som en af de i alt ni vindere.
"Højt tempo med et glimt i øjet og på den måde i direkte øjenhøjde med målgruppen. Selv svært tilgængeligt indhold bliver serveret på en pædagogisk måde, der understøtter brugen af levende billeder. Et nyt og innovativt tiltag produceret af ildsjæle foran og bag kameraet, og et eksempel på, at man kan lave relevant og underholdende web-tv uden at have de store tv-ressourcer i ryggen." Sådan lød juryens begrundelse.
Politiken.dk vandt prisen for bedste net-journalistik, blandt andet på grund af deres massive og hurtige dækning af rydningen af Ungdomshuset.
Jv.dk (Syddanske Medier/Jyske Vestkysten) vandt i kategorien Bedste brugerinddragelse med deres satsning på borgerjournalistik.
Arto.dk vandt for bedste sociale medie fordi de har formået at skaffe sig en stor og loyal brugerskare på en halv million.
Dr-julekalenderen Yallahrup Færgeby blev valgt til bedste netunderholdning. Begrundelsen lød: "Vinderen er underholdning med en kant af læring på sin helt egen måde. (...) Samtidig tager vinderen fat på et altid aktuelt emne og sætter det i humoristisk perspektiv."
Prisen for bedste mediesamspil gik til TV2 Net og TV2 Sporten for Tour de France
for et gennemtænkt koncept, der trækker mange brugere.
Boliga.dk vandt for bedste mash up. På hjemmesiden kan man se udviklingen i boligpriserne direkte på Google maps. Nyttig information på et uigennemskueligt marked, lød det blandt andet i begrundelsen.
I Kategorien bedste distribution vandt BlogSynergi fra Overskrift.dk for at have "bygget bro mellem blogverdenen og de etablerede medier."
I bedste Cannes-stil blev der også uddelt en juryens særpris. Den gik til dr.dk for Bonanza med begrundelsen:
"Vinderen viser, hvordan man med succes kan lægge arkivmateriale på nettet og skabe en hidtil uset grad af adgang til uanede mængder af indhold."
Det er første gang Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) uddeler Mediernes Internet Pris og interessen for at deltage har været stor. Mere end 100 produktioner blev indstillet til priserne.