Apple vil tilbyde et gratis plastomslag, en bumper, eller give pengene tilbage inden for 30 dage, hvis en kunde er utilfreds med deres nye iPhone 4.
Det oplyste Apple fredag aften klokken 19 dansk tid på et pressemøde.
Apples løsning kommer, efter amerikanske kunder har berettet om problemer med, at signalet på deres iPhone 4 forsvandt, hvis de satte hænderne på en bestemt måde.
Problemet er, at hænderne kan skabe elektriske forstyrrelser, når huden berører den udvendige metalramme, som samtidig fungerer som mobilens antenne.
Apple har tidligere fortalt, at problemet skyldtes, at den nye mobil viste en forkert signalstyrke. En software-fix har allerede løst problemet med den forkerte signalvisning.
Firmaet med æblelogoet kan ikke nå at fremstille bumpers hurtigt nok til alle, og kunderne vil derfor kun få et begrænset antal farvemuligheder. Kunder, der har købt mobilen inden den 30 september, kan gratis få tilsendt plastikomslaget.
For at få pengene tilbage inden for 30 dage skal mobilen være ubeskadiget.
Apple afviste, at en softwarefix vil løse problemet med signalmodtagelse, som avisen New York Times ellers havde citeret en anonym kilde for at sige måske kunne komme på tale.
Apple hævder for øvrigt, at BlackBerry Bold 9700, HTC Droid Eris og Samsung Omnia II har samme antenneproblem som den nye iPhone.
"Telefoner er ikke perfekte," sagde Steve Jobs ifølge Engadget.com til pressemødet.
Engadgets live-dækning fra pressemødet kan findes her.
Han siger desuden at blot en halv procent af iPhone 4-køberne har ringet til AppleCare for at klage over antennen, og at 1,7 procent leverer mobilen tilbage til mobilselskabet AT&T, hvorimod seks procent leverede den tidligere model, 3GS, tilbage.
Steve Jobs, topchefen for Apple, stillede sig desuden uforstående over for pressens angreb på Apple.
"...det har været blæst op," sagde han om antennesagen.
Apple lagde for øvrigt ud på pressemødet med at spille en satirisk sang om sagen: