Derfor crasher lufthavne og it-systemer:Opdatering fra Crowdstrike har ramt Microsofts systemer i hele verden

Call-center for døve

Britiske døve og brugere af tegnsprog får snart lettere ved at kommunikere med offentlige myndigheder. Det sker, når der indføres et tegnsprogs call-center.

Til september sender et britisk selskab ved navn Significant, et nyt call-center i aktion. Det skal tilbyde at hjælpe døve med at kommunikere med de offentlige myndigheder gennem hjælp fra tegnsprogs-tolke.

Det skriver The Register. I starten vil den nye service kun være tilgængelig fra offentlige kontorer, således at den døve kan få hjælp via videotelefoni fra en tegnsprogs-tolk.

På længere sigt er det meningen, at servicen skal være tilgængelig hjemmefra, men det kommer til at kræve bedre videoudstyr, og det er foreløbigt for dyrt, til at kunne tilbyde til tegnsprogsbrugerne til en ordentlig pris.

I opstarten vil 12.000 britiske brugere af tegnsprog i London blive tilbudt adgang til tjenesten. Hvis de første forsøg går godt, håber tjenesten på, at kunne blive landsdækkende i løbet af kort tid.

På nuværende tidspunkt er de døve typisk henvist til at benytte såkaldte "tekst-telefoner", når de skal kommunikere med offentlige myndigheder. Men det giver op til 12 gange så lang behandlingstid som på en almindelig telefon.

USA har en lignende tjeneste, og den er blevet en kæmpe succes. Den amerikanske tjeneste har ved udgangen af dets tredje år på markedet en volumen på 4 millioner videominutter om måneden.

Den britiske tjeneste koster 2 pund i minuttet. Det lyder ummiddelbart dyrt, men tjenesten peger på, at almindelige tegnsprogstolke skal bookes flere uger i forvejen og typisk koster mellem 75 og 150 pund per session.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere