Med erfaringer fra Skype og Kazaa i rygsækken var det nærmest et usagt faktum, at Janus Friis og Niklas Zennström skulle revolutionere underholdningsbranchen med Joost.
Men sådan er det ikke gået.
Siden lanceringen er det gået trægt med at shanghaje både brugere og indholdsleverandører, og så har firmaet været tvunget til at skifte hest undervejs og forlade software-modellen og blive fuldblods-netapplikation.
Nu begynder spekulationer om et salg af Joost at florere.
Ifølge anonyme kilder har Joost og underholdningsgiganten Time Warner Cable haft forhandlinger om en overtagelse af Joost.
Ingen af parterne ønsker at bekræfte dialogen. Kilder siger da også, at forhandlingerne kan være langt fra en egentlig aftale.
Hos Joost har direktør Mike Volpi også hurtigt være ude for at tage pusten af historien ved at fortælle om firmaets fremskridt og kommende planer i sin blog.
Det er for eksempel initiativer som større valgmuligheder i forhold til opløsning, og at Joost skal kunne ses på andre platforme som for eksempel spillekonsoller og mediecentre.
Desuden lover chefen også, at meget mere europæisk indhold er på vej. Det er et område, som Joost har underprioriteret indtil videre.
Selv om direktørens formaninger sikkert er et forsøg på at imødegå spekulationer, så betyder de mange initiativer jo ikke nødvendigvis, at et salg er udelukket. Initiativerne kunne også være et forsøg på at gøre firmaet interessant for netop Time Warner eller andre interesserede.
For eksempel andre indholdsproducenter, der har brug for en distributionskanal.