Danske mermaid Technology forsøger nu at skaffe kapital gennem en notering på First North. Firmaet kæmpede med et millionunderskud i perioden fra 1998 til 2002, hvor Mermaid forsøgte sig som fladskærms-producent, men firmaet har siden formået at vende udviklingen og fokuserer i dag på at levere totalløsninger til Dynamisk Digital Skiltning (DDS), også kaldet narrowcasting eller instore-TV. Konceptet bygger på internetbaseret distribution af informationer til en enkelt eller en klynge af skærme.
»Til forskel fra broadcasting, som vi kender det fra radio og TV, er narrowcastingens force, at indholdet kan skræddersyes til modtageren og den specifikke brugssituation, som modtageren befinder sig i. DDS-markedet har i de seneste tre år oplevet en voldsom vækst, og i Danmark har vi endnu kun set en brøkdel af de mange anvendelses-muligheder, DDS-mediet lægger op til,« siger adm. direktør Henrik Johnsen.
Børsnoteringen skal understøtte selskabets vækststrategi om at blive førende på DDS-markedet i Nordeuropa og Mermaid forventer at hente mellem 20 og 25 millioner kroner.
»Mermaid technology går på First North for at hente kapital til den forestående internationalisering af virksomheden. Provenuet skal være med til at sikre, at vi kan udnytte det 'window of opportunity', som i øjeblikket findes på markederne i bl.a. Tyskland, Norge og Sverige,« siger Henrik Johnsen.
Det danske DDS-marked ventes at vokse fra 180 mio. kr. i 2006 til 320 mio. kr. i 2009. Blandt Mermaids kunder er Jyske Bank, Home og Danish Crown.