Ny standard for netannoncer

Fremover bliver det mere overskueligt at annoncere på internettet. Foreningen af Danske InternetMedier, FDIM, har valgt syv standardformater.

De nye annonceformater skal gøre livet lettere for designere af websider, reklamebureauer og annoncører. Samtidig er det hensigten at kunne opnå mere overskuelige websider til glæde for brugerne.

FDIM har i arbejdet med de nye annonceformater taget udgangspunkt i den amerikanske standard - den såkaldte Universal Ad Package - der blev indført sidste år. Fire af standardformaterne er magen til de amerikanske, mens tre er specielt besluttet i Danmark.

»Når de nye formater vinder indpas, ved designerne præcis hvilke typer reklamer, de skal gøre plads til. Og det bliver lettere at lave reklamekampagner til internettet, fordi et banner kan laves i ét format, der passer overalt, hvor standarden bruges. I stedet for at udvikle en ny version af banneret til hver enkelt hjemmeside,« siger Otto Neubert, salgschef hos Krak, der har været en af de drivende kræfter i arbejdet.

De syv forskellige formater er udover det almindelige standard banner et såkaldt »Leaderboard« (et stort banner), to såkaldte »skyskrabere«, to »rectangles« - firkantede bannere, og et pop-under/pop-up format.

Standarderne, der er valgt af FDIMs medlemmer og herunde de største danske hjemmesider, træder i kraft med det samme.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere