Call Me har ryddet op efter Debitel

Call Me, der har overtaget teleselskabet Debitel, har i samråd med Forbrugerombudsmanden ændret markedsføringen, så den overholder reglerne. Call Me har også løst de klagesager, som Debitel efterlod, da Call Me overtog deres kunder.

I løbet af det sidste år er bunken af sager mod det tidligere Debitel vokset hos Forbrugerombudsmanden. Nu er selskabet overtaget af Call Me A/S, der bestræber sig på at sikre, at de overholder markedsføringsloven og teleretningslinjerne.

"Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med Call Me om at sikre, at selskabet fremover overholder reglerne," siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Forbrugerombudsmanden modtog blandt andet klager over, at Debitels oplysninger om mindstepris ikke svarede til den pris, forbrugerne betalte.

Forbrugerombudsmanden har været i dialog med Call Me A/S om ulovligheder og problemer i markedsføringen, og om mulige løsninger. Call Me har efterfølgende foretaget forskellige kommunikationsmæssige ændringer i markedsføringen.

Call Me har desuden meddelt Forbrugerombudsmanden, at de helt stopper med visse typer af markedsføring og fremgangsmåder, som Debitel benyttede sig af.

Call Me har også løst de klagersager, selskabet selv overtog fra Debitels kunder samtidigt med, at de overtog virksomhederne. Sagerne hos Forbrugerombudsmanden er afsluttet med en indskærpelse til Call Me A/S om at overholde markedsføringsloven og teleretningslinjerne fremover.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Send dine legacysystemer på pension og invitér standardløsninger indenfor

Legacysystemer er rygraden i mange organisationers it-infrastruktur, men før eller siden er det tid til at sige farvel og skifte til en eller flere standardløsninger. Vi udforsker scenarier og muligheder, der gør det muligt at rykke videre. Hvad er businesscasen? Hvilke krav stiller skiftet til din forretning og jeres processer? Hvordan

08. oktober 2024 | Læs mere


Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere