På verdensplan kommer kun mellem 6 og 7 procent af alle mobiltelefoner fra den japansk-svenske producent Sony Ericsson, mens de finske rivaler Nokia sidder på over 30 procent af markedet.
Det er dog ikke alle steder, det ser lige slemt ud for Sony Ericsson. I hjemlandet Sverige er det således 41 procent af alle mobiltelefonbrugere, der bærer rundt på en Sony Ericsson-model, mens kun 24 procent har valgt Nokia. Det viser en undersøgelse fra Gfk.
Lige i hælene på Nokia på det svenske marked følger Samsung, der har smigret sig ind hos 21 procent af svenskerne.
Mens Sony Ericsson klarer sig godt på den ene af sine to hjemmebaner, så står det helt anderledes sløjt til i Italien, hvor kun tre procent har kastet deres kærlighed på telefonmærket.
Både Nokia og Sony Ericsson klarer sig rigtig godt på de to store europæiske markeder i Tyskland og England. Nokia har en markedsandel på 38 procent i de to lande, mens henholdsvis 10 procent af tyskerne og 11 procent af englænderne har valgt Sony Ericsson.