Netop som YouSee skulle til at udnytte en stærkt positiv omtale af sin digitale box på nationalt tv, har selskabet måtte melde ud, at leverancen af nye boxe er stoppet.
En fejl i tuner-chip’en i en ny sending af selskabets Samsung-boxe betyder, at YouSee kun kan levere de digitale boxe, som måtte befinde sig på hylderne i TDCs butikker, samt hvad der eller kan hittes af restvarer på lageret.
"Vi har bedt vores leverandør, Samsung, om at analysere fejlen og komme med et forslag til, hvordan vi løser den. Indtil vi har en tilfredsstillende løsning, sender vi ikke nye bokse ud til vores kunder," siger salgsdirektør Erik Andersen, YouSee.
Fejlen findes ikke i de Samsung-boxe, som allerede er ude hos kunderne, oplyser selskabet.
Box-stoppet kommer på et temmelig dårligt tidspunkt set fra YouSees side - netop som selskabet skulle til at udnytte en stærkt positiv anbefaling af produktet på nationalt tv.
YouSees Samsung-box er tidligere blevet hængt ud i flere medier for ikke at fungere ordentligt (blandt andre DRs ”Kontant"), men er siden gennem mange opdateringer blevet forbedret.
Boxen blev i sidste uge endeligt renset, revalideret og rost til skyerne i DRs eget gadgetprogram So Ein Ding, der konkluderede, at Samsung-boxen både fungerer fremragende og byder på markedets bedste billedkvalitet (Se programmet her).
Nye kunder, der er interesseret i den fine billedkvalitet, må belave sig på en del ventetid, før boksens tunerproblem er blevet fikset. YouSee regner først med at have en ny sending Samsung-boxe klar i løbet af 5-6 uger.
Cirka 140.000 danskere har den digitale løsning fra YouSee, der indebærer, at de har en Samsung box (eller i enkelte tilfælde en ældre Sagembox) koblet på deres fjernsyn.