Google i London fik fint besøg torsdag, hvor den britiske Dronning Elizabeth og hendes mand Prins Philip tog turen forbi selskabets britiske hovedkvarter. I dagens anledning havde Google ændret logoet for den lokale britiske udgave af søgemaskinen og tilføjet en profil af dronningen og en krone. Google er kendt for at ændre sit logo jævnligt for at markere specielle lejligheder og mærkedage.
Dronningen mødte også Youtube-stifteren Chad Hurley og fik vist en video med en grinende baby, som er set mere end 63 millioner gange på Youtube. Google havde også inviteret 16 skolebørn, der havde vundet en konkurrence om at designe nye logoer til firmaet, og flere »stjerner« fra populære Youtube-videoer.
Den britiske monark er kendt for at bruge den nyeste teknologi til at nå ud til sine undersåtter. Hun lancerede sidste år sin egen kanal på Youtube med 54 royale videoer, der er hentet mere end 1,6 millioner gange, og hun fik sin egen hjemmeside helt tilbage i 1997. Ifølge Buckingham Palace sendte dronningen sin første e-mail i 1976 under et besøg på en militærbase.
Men det blev dronningens mand Prins Philip, der - ikke for første gang - fik dagens replik torsdag. Under en samtale med en Google-ansat klædt i fritidstøj - firmaet er kendt for sin afslappede tøjstil - bemærkede han: »Du er vel lige kommet tilbage fra jogging?«