Fejl i hver anden mobiltelefon

De nordiske elektronikkæder klager over defekte mobiltelefoner. På nogle modeller er der fejl i halvdelen af telefonerne.

Hver gang butikkerne sælger to mobiltelefoner, bliver en af telefonerne leveret tilbage med fejl. De nordiske elektronikkæder er godt trætte af at sælge defekte telefoner og går nu sammen om at klage til producenterne.

På bestemte modeller er der fejl i op mod halvdelen af telefonerne, skriver Politiken.

»Vi er nødt til at tage det op på internationalt niveau. Producenterne vil kun høre efter, når vi samlet står for salget af et meget stort volumen,« siger direktør Jaan Ivar Semlitch, Expert-kæden, til avisen.

En ny svensk undersøgelse bekræfter, at hver tredje kunde får en mobiltelefon, som ikke virker. Nokia er topscorer på listen over fejlfyldte telefoner, mens Motorola og SonyEricsson kommer lige efter.

Nokia kan dog ikke selv genkende tallene i undersøgelsen, men er parat til at drøfte problemet med butikskæderne.

»Det lyder af meget med 30-40 procent med fejl. Vores fejlrater er for nedadgående, og det er vi glade for. Men hvis kæderne vil have et møde, så vil vi selvfølgelig overveje det«, siger Nokias skandinaviske informationschef Nilla Peterson til Politiken.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere