Kampen om det danske marked for netværksprintere, der kan udskrive over 21 sider i minuttet, skærpes nu mærkbart. Det sker, efter at Xerox har lanceret en serie nye laserprintere, der ikke kun sælges til konkurrencedygtige priser, men også ledsages af en aggressiv tilbagekøbskampagne, som løber indtil den 31. december i år.
- Vores øjeblikkelige markedsandel på 22 pct. af laserprintere, der kan skrive over 21 sider i minuttet, skal øges. Desuden går vi til angreb på de lidt mindre netværksprintere, hvor vi også er særdeles konkurrencedygtige, siger Country Manager Jim Frausing, Xerox Channels Group.
Xerox' våben mod i kampen om markedet er høj kvalitet, fleksible printere, aggressive priser og et attraktiv tilbagekøbstilbud. En model, der kan udskrive 24 sider i minuttet, er således prissat til 18.000 kr. ekskl. moms. En 32-siders laserprinter koster 20.000 og en 40-siders 23.000 kr.
Xerox tilbyder desuden at give mellem 1.000 og 6.700 kr. for kundernes gamle laserprinter, hvis de køber en ny Xerox netværkslaserprinter. Federal Express afhenter gratis den gamle laserprinter hos kunden.
De nye Xerox modeller er nærmest opbygget som en slags Lego-klodser, hvor kunderne nemt og smertefrit kan få skræddersyet deres laserprinter. De skal blot vælge motor (hastighed), antal papirbakker, papirhæftere, duplex-funktion osv.