I løbet af december måned solgte den nystartede mærkevarebutik Gubi 5.000 varer til en samlet værdi af 1.2 mio. kroner. SOL var blandt de mange kunder, som lod sig friste af, at man frit kunne handle for 200 kr., hvis man forinden havde meldt sig ind i Gubi club.
Vi havde mest held med den første bestilling. Fem dage før jul lykkedes det os at bestille en deostick til en værdi af 150 kr. uden overhovedet at trække kreditkortet op ad lommen. Posten leverede varen juleaftensdag.
Anden gang var vi mere uheldige: For det første kunne vi kun få udløst vores 200 bonuspoint, når vi bestilte varer, som kostede mere end 200 kr. Desuden viste det sig, at de to produkter vi endte med at bestille, begge var udsolgt.
Pga. tekniske problemer hos Gubi fik vi dog først besked om dette tre uger senere - på trods af efterlysninger pr. e-mail og telefon. Som et plaster på såret har de udsolgte varer dog udløst 100 ekstra bonus-point.
Langt de fleste varer blev solgt med bonusrabat, oplyser Gubi til SOL, så det er begrænset, hvor meget julehandlen har spækket i firmaets kasse. I de kommende måneder vil den danske afdeling af Gubi øge varelageret fra 3.000 til 10.000 produkter.
(Kilde: Jyllands-Posten)