Biograferne i Nordisk Film er gået bort fra tanken om at anvende mobiljammere. I stedet har man sat ind med en kampagne, der opfordrer gæsterne til slukke telefonen, og det virker godt.
Michael Chalmer er marketingschef i Nordisk Film Biografer. Han forklarer, at selskabet har taget en beslutning om ikke at anvende de omstridte jammere.
»Vi undersøger hele tiden de teknologiske muligheder som er på markedet. Men på dette område har vi altså besluttet, ikke at anvende jammerne,« siger han.
Marketingschefen forklarer, at man i stedet har valgt at sætte ind med reklamespots, der opfordrer biografgæsterne til at tage hensyn og slukke telefonen.
»Det har virket godt. Vi modtager meget få henvendelser fra kunder der har følt sig generet af andre gæsters mobilsnak,« siger Michael Chalmer.
Han forklarer, at Nordisk Films Biografer heller ikke ønsker at afskære gæsterne kontakten med omverdenen.
»Der kan jo sidde nogen i biografen, som har babysitter derhjemme, og har brug for at kunne modtage en SMS, hvis noget går galt. Det vil vi ikke være med til forhindre. I stedet har vi valgt en humoristisk indgang, der på en ordentlig måde opfordrer vores gæster til at vise hensyn. Det tror vi virker meget bedre end løftede pegefingre og teknologiske begrænsninger,« lyder det fra Michael Chalmer.