Når de olympiske vinter-lege går i gang i weekenden i Canada, er det oplagt at lægge sig tilrette med fjernbetjeningen foran fjernsynet. Men de tre store søgemaskiner Yahoo, Google og Bing forsøger faktisk alle at kapre "seere" til begivenheden.
Microsoft samarbejdet med NBC om dækningen. Men Microsoft har også finjusteret Bings roste billedsøgning til at samle alle de olympiske deltagere, så man kan sortere dem efter alder, antal medaljer, hjemland og så videre. Billedsøgningen er også brugt til at illustrere de 86 forskellige sportsgrene.
Googles dækning finder man på denne hovedside. Her er der adgang til YouTube-videoer, nyheder og løbende opdateringer af resultater og medaljefordelinger.
Og som en lille krølle på halen har Google også Street View billeder fra løjperne og arenaerne i Vancouver.
Googles billeder fra det olympiske områder er indsamlet med denne specialbyggede snescooter.
Hos Yahoo er dækningen en smule mere statisk. På temasiden er der adgang til billedgallerier, nyheder, links og et spørgsmåls-forum.
Se mere hos Search Engine Land.