Det århusianske firma Acrossmedia har stor succes som totalleverandør af instore-tv-løsninger. Og konceptet er allerede blevet en integreret del af dansk detailhandel.
»Det er ikke et spørgsmål, om butikkerne vil have det. Det er kun et spørgsmål om hvornår, af hvem og hvor mange skærme man ønsker,« siger Acrossmedias direktør Niels Lund til Børsen.
Og noget tyder på, at han har ret. Eksempelvis har Dansk Supermarked netop indgået en aftale med ClearChannel og TV3 om salg af reklametid i Bilka-varehusene.
Instore-tv er en måde for firmaer at målrette deres reklamer på. Det er ganske enkelt en fladskærm, der viser reklamer, bare i supermarkedet. Pladsen på skærmen lejes så ud til firmaer, der gerne vil have deres budskab så tæt på forbrugeren som muligt.
Netop dette koncept er der stor interesse for i Fjernøsten, og i følge Niels Lund har Acrossmedia allerede modtaget ordrer på 50 millioner kroner fra asiatiske firmaer.