Google sender endnu en giftpil af sted mod hjertet af Microsoft og tilbyder nu Office-kunder at styre filer og data fra Microsoft-verdenen i Googles egen sky.
Det er firmaet Docverse, som nu reklamerer med, at brugere af Microsoft kan synkronisere Office-dokumenter med Googles web-baserede Docs-løsning – vel at mærke uden at brugeren behøver at forlade Office-brugerfladen.
Docverse er hjemmehørende i San Francisco. Firmaet blev tidligere i år købt af Google, og firmaet har siden da arbejdet på at udvikle sit produkt »Google Cloud Connect for Microsoft Office«.
»Med cloud connect kan man blive ved med at bruge den kendte Office-interface samtidig med, at man nyder godt af de mange fordele ved web-baseret samarbejde, som Google Docs-brugere allerede kender,« skriver direktør i Docverse, Shan Sinha i en blogpost.
Han lover, at Office-brugere kan få back-up af deres dokumenter i skyen, som så efterfølgende kan tilgås fra alle tænkelige platforme via Google Docs.
»Når dokumenterne først er i Googles sky, kan de nemt deles og sågar redigeres simultant af flere mennesker direkte fra Office. En fuld oversigt over ændringer gemmes i takt med at filerne redigeres, og brugerne kan gå tilbage til tidligere versioner med et enkelt klik. Dette er allerede funktioner, som Google Docs-brugere nyder godt af i dag, og nu bringer vi dem så til Microsoft Office,« lyder det fra Shan Sinha.