Nyt firma vil gøre sms'er, der i dag er populære blandt unge, til et hit blandt virksomheder.
Mobildistributøren Milcom A/S i Farum vil skabe et ny sms-virksomhed sammen med Digital Inventions. Det hele handler om, at virksomheder kan spare store mængder af tid, hvis de begynder at bruge sms lige så flittigt som unge mennesker.
»Problemet er, at mange virksomheder ikke tager sms'en seriøst i dag. Men vi har gode eksempler, p atå potientielle kunder kan få nogle aha-oplevelser,« siger adm. direktør Svend J. Christensen i Milcom til Børsen. Der er dog nogle virksomheder, som allerede har taget den nye dille til sig.
Aalborg Teater udsender sms'er, når der er ledige billetter til en forestilling. Nordea bruger sms'er til at indkalde til leder- og afdelingsmøder. Skjern Bank bruger sms til tovejskommunikation med kunderne. DFDS Transport sender sms ud til alle chaufførene.
Direktøren forventer, at det nye forretningsområde vil overstige indtjeningen i Milcom i løbet af fem år og give et førskat resultat på et større to-cifret millionbeløb.