Den indiske it-servicevirksomhed GTL indtager nu det danske marked for it-outsourcing. Inderne har valgt at fokusere på mellemstore virksomheder, hvor de fleste aktører på området ellers retter sig mod enterprise-segmentet. NorthStar Aerospace i Københavns Lufthavn er den første kunde.
I øjeblikket fører GTL forhandlinger med en række danske virksomheder i forskellige brancher, og man håber på at det vil føre til nye kundeaftaler i den nærmeste fremtid. Selskabet planlægger at åbne skandinavisk kontor i København i løbet af i år. Indtil da betjenes kunderne fra det europæiske hovedkontor i London eller direkte fra hovedkontoret i Mumbay.
»I Skandinavien henvender vi os især til mellemstore virksomheder, som ønsket at reducere it-omkostningerne gennem outrsourcing af hele forretningsprocesser, eller som ønsker adgang til særlige it-faglige kompetencer, aflastning i perioder med spidsbelastning og på ydertidspunkter. Vi kan både håndtere hele funktioner eller supplere, når det er nødvendigt,« siger Deepak Rao, som er chef for GTL i Europa.
Selskabet tilbyder overvågning af it og netværksinstallationer døgnet rundt. GTL kan implementere, vedligeholde eller drive it-løsninger samt drive helpdesk-funktioner eller hele callcentre, oplyses det.