SDC - Sparekassernes Data Central har efter en opdatering fundet ud af at Mac-brugere, der bruger MacOS 10.2.8 eller ældre, ikke kan logge på længere.
SDC arbejder på en løsning.
»Vi er efter en opdatering af vores systemer, blevet gjort opmærksom på vores kunder med ældre versioner af MacOS, ikke længere kan logge på. Vi arbejder på et workaround, så disse kunder igen kan få adgang til homebanking,« siger Erik Jakobsen, Direktør i SDC
Problemet opstod efter en opdatering af SDC´s systemer for godt fjorten dage siden. Men SDC er først for nylig blevet gjort opmærksom på problemet.
»Vi har fået nogle henvendelser fra vores kunder, der peger på, at kunder med Mac ikke har kunnet logge på. Vi har nu snævret problemet ind, og kan se, at det gør sig gældende for folk der benytter MacOS til og med version 10.2.8,« siger Erik Jacobsen.
Han vurderer, at mellem 150 og 200 kunder i SDC´s homebanking-systemer er ramt af problemet.
»Det er da voldsomt irriterende for de kunder, at de ikke kan komme på i øjeblikket. Det vil jeg godt beklage over for de pågældende,« siger Erik Jakobsen.
Han kan ikke give et tidspunkt for, hvornår en løsning er på plads hos SDC.
»Vi er først for nylig blevet orienteret om problemet. Vi arbejder med at løse det, men jeg kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvornår problemet er løst,« lyder det fra Erik Jakobsen.