Siden lanceringen i november har softwaregiganten Microsoft solgt 600.000 eksemplarer af sin nye Xbox 360 i USA. Det fremgår ifølge CNN af en ny opgørelse fra analysefirmaet NPD Group.
Siden Xbox 360 blev lanceret i Nordamerika den 22. november, har der været store problemer med at imødekomme den massive efterspørgsel, der særligt i forbindelse med julehandlen udstillede den alt for langsomme tilførsel af konsoller til butikkernes hylder.
Microsoft har ikke ønsket at kommentere opgørelsen fra NPD Group, der baserer sig på tal fra to tredjedele af de amerikanske detailhandlere, men selskabet erkender i en officiel udtalelse, at det har været en udfordring at imødekomme gamernes købelyst.
Microsoft oplyser at produktionskapaciteten i øjeblikket kører på fuld damp, og at en tredje producent i næste måned vil blive føjet til de to eksisterende producenter.
I sidste uge oplyste Microsoft, at det stadig er selskabets målsætning at sælge mellem 4,5 og 5,5 millioner konsoller i indeværende regnskabsår, der slutter den 30. juni 2006.