Computerworld News Service: Hundredvis af mennesker stod hele torsdag i sidste uge i kø foran Apple-butikken i Sanlitun-distriktet i Kinas hovedstad.
Nogle kunder fortæller om at have ventet på at komme til at købe Apples hvide smartphone i over tre timer.
"Det har været det værd. Jeg ser virkelig frem til at få den," siger 26-årige Cao Xuan, som er leder af en turistvirksomhed.
"Alle kan lide farven hvid, den sælger altid godt."
Masselancering
Apple begyndte i torsdags at sælge den hvide udgave af sin populære iPhone 4 i over 20 lande.
Kina og Hongkong samt Taiwan har dog vist sig at være virksomhedens hurtigst voksende markeder for den ikoniske smartphone.
I forrige uge oplyste Apples driftsdirektør, Tim Cook, at salget af iPhone i disse tre markeder steg med 250 procent i første kvartal 2011 i forhold til samme periode sidste år.
Den sorte iPhone 4 kom i handlen i Kina sidste september, hvilket tiltrak enorme menneskemængder til Apples detailbutikker i Beijing.
Virksomheden meldte efter kort tid om lave varebeholdninger i landet.
Vil hellere have hvid
I torsdags fortalte flere kunder foran Apple-butikken, at de tidligere havde undladt at købe en iPhone, alene fordi de ikke brød sig om den sorte farve.
"Hvid er lysere. Farven får dig til at føle dig ung," siger 22-årige Berry Li.
Den 19-årige high school-studerende Chen Zhi mener, at den hvide farve er særligt populær blandt kvinder. Han stod i kø for at købe den hvide iPhone 4 til sin kæreste.
"Nye ting er altid fashionable. Jeg tror, at piger altid kan lide produkter, der er hvide," siger han
35-årige Annie Zhang har hidtil undladt at købe en iPhone.
"Jeg bryder mig ikke om sort," siger hun fra køen. "Jeg har hele tiden ventet på en hvid iPhone 4."
Oversat af Thomas Bøndergaard