Artikel top billede

Foto: Uffe Weng.

Fejl i TDC's mobilnet rammer 300.000 kunder

Opdateret 14.04: En fejl i en opdatering af en database betyder, at 300.000 kunder ikke kan ringe eller sende sms'er.

Kunder, der bruger taletidskort i TDC's mobilnet, kan ikke ringe eller sende sms'er.
 
Det betyder, at 300.000 mobilkunder er ramt, skriver politiken.dk.
 
"Tilsyneladende har systemet markeret samtlige taletidskunder som inaktive, men udover det ved vi ikke så meget lige nu," siger presserådgiver Rune Fick Hansen fra TDC til politiken.dk. 
    
Fejlen i TDC's netværk rammer udover TDC-kunder også kunder hos andre udbydere, der sælger taletidskort, som kører i TDC's mobilnet. 
 
Taletidskort tømt
Til Computerworld fortæller Rune Fick Hansen, at fejlen er opstået ved en opdatering af databasen over taletidskort-kunder.

Opdateringen finder sted hver nat, og denne gang er der gået noget helt galt.

Fejlen medfører, at TDC's system opfatter taletidskortene som tomme - altså uden kroner på kontoen.

"Vores kundeservice er blevet væltet ned, for folk kan ikke forstå, at de ikke kan ringe, når de lige har sat 100 kroner ind på kontoen," siger Rune Fick Hansen.

TDC arbejder nu på at koble kunder på igen, og ifølge Rune Fick Hansen bliver 50.000 kunder koblet på i timen. Det vil sige, at alle kunder skal være oppe igen inden klokken 16.

Telmore-kunder med taletidskort går fri, fordi selskabet kører med et andet system end de andre mobilselskaber i TDC's netværk.

Klokken 14.04: TDC oplyser, at problemet nu skulle være løst, så alle kunder dermed igen kan ringe.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere