Artikel top billede

Telias service-strategi: Henter 250 telefonkonsulenter

I februar overtager Telia selv de 250 medarbejdere fra callcenteret GoExcellent, som arbejder med telekæmpens kundeservice.

Telia har de seneste år outsourcet det meste af virksomhedens kundeservice, men det ser der nu ud til at blive lavet om på.

Som konsekvens af en telebranche med en stærk konkurrence ønsker Telia nu at få en bedre kontrol med serviceoplevelsen, fordi det ifølge virksomheden bliver et stadigt vigtigere konkurrenceparameter.

Der er derfor indgået en en aftale med den nordiske kundecentervirksomhed GoExcellent om 14. februar at overtage alle de medarbejdere, der arbejder for Telia.

Hurtigere svartider

I alt løber antallet af nye medarbejdere under Telias vinger op i 250. Telia overtager også den daglige ledelse af medarbejderne, som har til huse på Frederiksberg.

"Kundeservice er helt afgørende for vores forretning, og nu kommer vi til at styrke området. Gennem den direkte ledelse af driften får vi mulighed for at give vores kunder en mere ensartet serviceoplevelse," siger Jørli Birk, vice president for customer operations i Telia Mobility Services, i en pressemeddelelse.

Ifølge Jørli Birk vil overtagelsen af de mange medarbejdere  sikre bedre svartider.

"Vi vil også kunne nedbringe svartider og frigive ressourcer til at optimere vores service, så vi bliver endnu bedre til at hjælpe kunderne første gang, de kontakter os," udtaler han. 

Computerworld følger op med uddybende kommentarer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere