Tilbud i mobildisplayet

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 19. september 2003.


Irma City-butikkerne har de sidste år eksperimenteret med markedsføring via sms, til gengæld er tilbudsaviserne droppet.

I detailhandelen har Irma i deres Irma City-butikker, forsøgt sig med markedsføring via sms'er siden oktober 2001.
- Vi har i høj grad ønsket at få erfaringer med sms. Og de foreløbige indikationer er, at det er et effektivt medie, siger Claus Bredmose, der er Trade Marketing Manager i Irma.
Udgangspunktet er butikkerne på Frederiksberg og Vesterbro, hvis publikum er moderne, travle 30-40-årige livsnydere med relativt store husstandsindtægter, sans for livets bekvemmeligheder og holdninger til, hvad de putter i munden. Det er en målgruppe, der både har mobiltelefon og ved, hvad en sms er. Og det er den, Irma går efter. Ikke de helt unge, hyper-sms'ende, som Claus Bredmose kalder 'tommelfinger-segmentet'.
For Irma City er sms blot et af tre elektroniske ben - sammen med elektronisk post og Irmas hjemmeside. Til gengæld har man bevidst fravalgt de traditionelle tilbudsaviser - de dyre, glittede tryksager, som detailkæderne spyer ud en eller sågar to gange ugentligt.

Bekvemmelighed og jordbær
- Vi prøver at pejle os ind på, hvordan fremtidens ‘convenience' kæde i Danmark ser ud - i alle henseender, siger Claus Bredmose, som har svært ved at fordanske ‘convenience', men lander henne i retning af ‘bekvemmelighedsbutikker'.
Som eksempel på en service her nævner han Irma Citys mail-service, hvor de fortravlede hver eftermiddag kan få tilsendt en opskrift på en ret, det bare tager 20 minutter at lave.
- Convenient-tanken ligger bag det hele - også sms. Her er det meget vigtigt, at de er relevante og har værdi for kunderne, siger Claus Bredmose.
Blandt de hidtidige erfaringer, Irma har gjort, er, at man ikke skal forsøge at personificere sms-meddelelserne. Det blev droppet efter klager fra folk, som var blevet tilmeldt af andre under navne, der tangerede skældsord.
Gode erfaringer har Irma med at handle hurtigt ved hjælp af sms, nemlig med øjeblikstilbud via sms på for eksempel økologiske jordbær med fløde eller koldskål og kammerjunkere i sommersæsonen. Her kom positive tilbagemeldinger fra butikkerne.
Dog er der foreløbig ingen konkrete planer om at udvide sms-tjenesten til de øvrige Irma-butikker. Inden da skal det afprøves yderligere. Til gengæld ventes en udvidelse af Irma City.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere