Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 11. oktober 2002.
Microsoft Business Solutions lægger service og support på Navision C5 ud til sine fem
servicepartnere.
Det tidligere Navision, nu Microsoft Business Systems, har hidtil haft en 100 procent indirekte strategi i alle lande undtagen i Danmark.
I en årrække er service og support på lavpris-økonomisystemerne C4, C5 Light og C5, der anvendes af 60.000 kunder herhjemme, delvist blevet udført af Navision i form af telefonsupport.
Renere model
- Det endte med, at alle ringede til alle. I den sidste ende kunne vi så samle stumperne op. Vi ønsker at have en renere forretningsmodel og har nu udvidet vores fem Navision Solution Centers arbejde til også at være C5 Servicepartnere, siger administrerende direktør Søren Fink-Jensen, Microsoft Business Solutions Danmark.
C5-produkterne sælges gennem en række distributører, der betjener op mod 700 forhandlere. Den nye model betyder, at C5-kunderne kan ringe til servicepartnerne, når de har brug for support, og C5 Light-kunder kan også henvende sig til partnerne, hvis de ønsker support.
Fokus på partnerne
- Et for stort træk fra kunderne på os er med til at fjerne vores fokus på partnerne, og vi har ønsket at bringe vores partnere mere i centrum, forklarer Søren Fink-Jensen.
C4-systemet er nu endeligt pensioneret efter den seneste opdatering af løndelen i september.
- Vores forretningsmodel i Danmark er nu blevet renere, siger Søren Fink-Jensen,
Microsoft Business Solutions.
Foto: Torben Klint