Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 13. november 2001.
Orange opfordrer kunderne til
dialog, men afskærer samtalen med det samme.
"Samtale fremmer forståelsen," lød slagordet, da Mobilix (i dag Orange) startede i Danmark. Ifølge vor læser Peter H. Ulriksen fra Perikon er det dog så som så med interessen for dialog. Han skriver:
"Hvis man inde på www.orange.dk klikker sig ind på "Orange lab -> Nye produkter", kan man læse om deres nye produkt "Orange Any Time". Det er sikkert smart, tænker man, og klikker på "kontaktform", hvorefter følgende tekst fremkommer:
"For at vi kan give dig den bedste service, bedes du markere, hvilket område dit spørgsmål vedrører. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Skriv venligst dit spørgsmål til Orange Erhvervsservice:
Nothing!!"
Smart. De slipper for en masse henvendelser fra åndssvage kunder," skriver altså Peter Ulriksen.
Personligt tænker jeg, at teleselskabet måske har fundet et nyt motto til erstatning for det gamle: "Tale er sølv, tavshed er orange"?
Fejl er rettet
Et par venlige læsere har i øvrigt gjort mig opmærksom på, at den fejl i DirectCD, som jeg gjorde mig lystig over på sidste tirsdags bagside, faktisk er rettet. Interesserede kan hente rettelsen her: http://www.roxio.com/en/
support/dcdwin/dcdwinupdates.jhtml
BilledteksT: "Tale er sølv, tavshed er orange",
kunne være Oranges nye slogan.