Samtale fremmer misforståelsen

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 13. november 2001.


Orange opfordrer kunderne til
dialog, men afskærer samtalen med det samme.

"Samtale fremmer forståelsen," lød slagordet, da Mobilix (i dag Orange) startede i Danmark. Ifølge vor læser Peter H. Ulriksen fra Perikon er det dog så som så med interessen for dialog. Han skriver:
"Hvis man inde på www.orange.dk klikker sig ind på "Orange lab -> Nye produkter", kan man læse om deres nye produkt "Orange Any Time". Det er sikkert smart, tænker man, og klikker på "kontaktform", hvorefter følgende tekst fremkommer:
"For at vi kan give dig den bedste service, bedes du markere, hvilket område dit spørgsmål vedrører. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Skriv venligst dit spørgsmål til Orange Erhvervsservice:
Nothing!!"
Smart. De slipper for en masse henvendelser fra åndssvage kunder," skriver altså Peter Ulriksen.
Personligt tænker jeg, at teleselskabet måske har fundet et nyt motto til erstatning for det gamle: "Tale er sølv, tavshed er orange"?
Fejl er rettet
Et par venlige læsere har i øvrigt gjort mig opmærksom på, at den fejl i DirectCD, som jeg gjorde mig lystig over på sidste tirsdags bagside, faktisk er rettet. Interesserede kan hente rettelsen her: http://www.roxio.com/en/
support/dcdwin/dcdwinupdates.jhtml

BilledteksT: "Tale er sølv, tavshed er orange",
kunne være Oranges nye slogan.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere