I en reklamekampagne for TDC-produktet Home Trio har telegiganten udsendt postkort til danskere, der oplyser om tjenesten og dens muligheder.
På det udsendte postkort er telefonnummeret på modtageren printet, så alle kan læse det.
Meningen er, at brugeren efterfølgende kan logge på TDC's webside med det påtrykte telefonnummer.
Ved en fejl har TDC dog også påtrykt hemmelige telefonnumre på de udsendte postkort, så de står til skue for alle og enhver.
Et uheld, der offentliggør brugerens private valg.
"Der er sket en fejl. Vi har endnu ikke helt overblik over, hvor mange hemmelige telefonnumre, der er udsendt på postkort, men det handler nok om nogle tusinde," fortæller Rune Fick Hansen, der er kommunikationsarbejder for TDC Privat.
"Det er ikke skik og brug hos os at sende hemmelige numre ud på denne måde. Nu må vi se på de interne arbejdsgange, så vi undgår, at det sker igen."
"Postkortene er sendt til indehaveren af telefonnummeret og via postvæsnet, der har tavshedspligt, derfor forventer vi ikke, at fejlen får store konsekvenser," siger han.
Datatilsynet vil ikke forholde sig til den konkrete sag, men kontorchef Lena Andersen siger, at det ligner en kritisabel metode.
Få nyt nummer
Hvis man har hemmeligt nummer, der er blevet sendt via de åbne postkort, står TDC klar med hjælp.
"Man kan henvende sig til os og få et nyt telefonnummer, hvis man er en af de uheldige," siger Rune Fick Hansen til Computerworld.