Computerworld News Service: Tjenesten Bing Rewards tilbyder brugerne point ("credits") for at anvende søgemaskinen, og pointene kan så ombyttes til en række forskellige produkter.
For at anvende tjenesten skal brugerne downloade Bing Bar og oprette en konto i Bing Reward-programmet ved hjælp af deres Windows Live ID.
Bing Bar vil så tilbyde forskellige metoder, hvormed brugerne kan tjene point, ligesom den holder styr på, hvor mange point hver bruger har optjent.
Man kan få point på flere forskellige måder, med udgangspunkt i de tilbud som popper op i Bing Bar.
Man kan for eksempel få point ved at surfe på Bing, ved at vælge Bing som default søgeværktøj i browseren eller ved at afprøve nye Bing-funktioner.
Man får 250 point ved oprettelsen alene, og det er nok til at købe nogle af de billigste produkter i programmet. Bing Rewards tilbyder en lang række forskellige produkter, som for eksempel DVD'er, køkkentøj, gavekort til restauranter og digitalkameraer.
Brugerne kan desuden vælge at donere pointene til velgørende formål, og 100 point svarer i den forbindelse til en dollar. Pointene kan desuden ombyttes til Microsoft Point og bruges til indkøb af produkter til Xbox og Zune.
Preview kun i USA
Programmet findes indtil videre kun i USA, og Microsoft kalder det selv en "preview", selv om alle tilsyneladende kan tilmelde sig.
I juli valgte Microsoft at lukke ned for tjenesten Bing Cashback, som tilbød brugerne kontante belønninger, hvis de købte produkter efter at have søgt på dem via Bing.
Da Microsoft offentliggjorde afviklingen af Cashback, fortalte virksomheden, at tjenesten ikke havde fået den brede opbakning, som Microsoft havde håbet på.
Specielt Bill Gates har virket interesseret i ideen om at belønne brugere for at anvende Bing til søgninger.
Inden han trådte tilbage fra sin ledende rolle i virksomheden, talte han ofte om, hvordan man kunne give folk særlig grund til at anvende en søgemaskine frem for en anden.
Siden lanceringen sidste år har Bing langsomt men sikkert vundet markedsandele. I august i år var Bing, ifølge analysefirmaet Nielsen, vokset med 30 procent i forhold til året før, til en andel på 13,9 procent af markedet.
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen