Artikel top billede

Foto: ATP (Foto: ATP ejet / Sine Fiig ved ikke)

Konsulenthuse i stoledans om 150 ATP-millioner

Der skal skæres i antallet af leverandører af konsulentydelser, når ATP går i udbud om rammeaftaler for it-konsulentydelser til en værdi af 150 millioner kroner.

For de 15 leverandører, der i dag leverer konsulentydelser til ATP, bliver det en stoledans, hvis de fortsat ønsker at være en del af millionaftalerne.

ATP er gået i udbud med konsulentydelser for de kommende fire år til en anslået værdi af 150 millioner kroner. Samtidig står der i udbuddet, at ATP denne gang kun ønsker maksimalt 10 leverandører af konsulentydelserne.

"Vi har ønsket at konsolidere vores konsulent-aftaler, fordi vi håber at kunne få nogle bedre aftaler, når de er større," forklarer CIO Per Rasmussen fra ATP.

ATP søger igennem konsulentydelserne en masse special-ekspertise til deres systemer. Blandt andet søger de Prince2-projektledere og IBM-systemspecialister med ekspertise i Websphere, Lotus Notes og PL1.

"ATP er en finansiel virksomhed, og derfor er it en vigtig del af motoren," siger Per Rasmussen og uddyber:

"Vi har implementeret en ny platform baseret på ny teknologi, som fortsat skal udvikles, og det er brug for noget hjælp til det."

Hvorfor bruger ATP så mange millioner på konsulentydelser i stedet for eksempelvis at fastansætte specialister?

"Der er der flere grunde til. For det første har vi ikke en konstant efterspørgsel efter konsulentydelserne. Den anden er, at vi ikke har den specialviden i virksomheden, som der skal til," siger Per Rasmussen og fortsætter:

"For det tredje skal der også gerne kunne opretholdes en kritisk masse inden for en eller anden kompetence, hvis vi skal tage den, og det kan vi ikke på alle de her områder."

ATP regner med at have rammeaftalerne på plads til det nye år, hvor de gamle aftaler udløber.

Du kan læse mere om udbuddet her




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere