Claus Sølvsteen

Kontaktdirektør og partner, Peytz & co

E-Mail

cs@peytz.dk

Linkedin

Se Claus's LinkedIn profil

Claus har udviklet strategier og koncepter for nye medier siden 1991. Han er en flittig brugt rådgiver og taler, især når det handler om mødet mellem gamle og nye medier.

Han underviser også i emnet uden for landets grænser, hvor han blandt andet har rådgivet medier i Bosnien, Egypten, Macedonien, Moldova, Montenegro, Kina, Nigeria, Rusland og Serbien.

Claus var den første dansker, som fik en privat internet e-mail adresse (inet001@uni-c.dk) - og har været flittig bruger lige siden nummer to kom til.

Han har haft en lang karriere hos Politiken, hvor han i 1993 skrev den første anmeldelse af internet. Han nåede at udvikle og lede de fleste af husets elektroniske aktiviteter, før han gik til Tiscali, hvor han arbejdede med portaler i Danmark, Norden og Europa.
127 artikler på Computerworld

Claus Sølvsteen

Dvd sucks! Tænk at folk vil betale for den slags

Klumme: En lidelseshistorie om frustationerne ved at skulle betjene en dvd-afspiller og argumentet for at rippe dvd'erne på sin computer.

7. oktober 2010 kl. 10.00 | læs »

Derfor er open source bedre end patenter

Klumme: Danmark er i dag vært for konferencen Drupalcon 2010. Læs, hvorfor open source er bedre end patenter.

23. august 2010 kl. 10.00 | læs »

Pral af dine medarbejdere

Klumme: Du må aldrig skamme dig over dine medarbejdere. Vær stolt af dem, fremhæv dem. Det er godt for dem, for dig selv og for forretningen.

7. maj 2010 kl. 10.00 | læs »

Steve Jobs vil være annoncesælger

Klumme: Forleden dag fortalte Steve Jobs mig, at han vil være annoncesælger.

29. april 2010 kl. 11.41 | læs »

Sælg dine venner, før det er for sent

Klumme: Når noget bliver for almindeligt, og der er for mange om budet, risikerer boblen at sprænge. Forlad den synkende skude i tide og få tid til det virkelige liv.

26. marts 2010 kl. 10.00 | læs »

iPad kalder på nye fortælleformer

Klumme: Apples iPad indbyder til tilbagelænet læsning uden alt for meget interaktion. Det åbner for en mere bevidst og koncentreret brug af elektroniske medier.

9. marts 2010 kl. 10.00 | læs »

Facebook giver hæmorider

Klumme: Mark Zuckerberg har fået rablende storhedsvanvid og behandler sine brugere som skidt, mens brugerne søger helle på lokummet, hvor de går på Facebook, indtil de får hæmorider.

5. februar 2010 kl. 10.00 | læs »

Dorte Toft nøgen på Facebook

Klumme: En god overskrift er altafgørende, når det handler om læsernes opmærksomhed. Det ved journalister. Det ved reklamefolk. Og det ved spammere.

3. februar 2010 kl. 10.00 | læs »

Nettets dejlige gabestok: Så kan de lære det

Klumme: En opbyggelig historie om, hvordan man bruger nettet som begyndelsen til enden på dårlig behandling af kunderne.

4. december 2009 kl. 10.00 | læs »

Derfor vinder e-mail-marketing

Klumme: Vi har et helt andet forhold til e-mails og sms end til sociale medier som Facebook og Twitter. Det er vigtigt at forstå forskellene, når man planlægger en marketingkampagne.

25. november 2009 kl. 10.30 | læs »