Claus Sølvsteen

Kontaktdirektør og partner, Peytz & co

E-Mail

cs@peytz.dk

Linkedin

Se Claus's LinkedIn profil

Claus har udviklet strategier og koncepter for nye medier siden 1991. Han er en flittig brugt rådgiver og taler, især når det handler om mødet mellem gamle og nye medier.

Han underviser også i emnet uden for landets grænser, hvor han blandt andet har rådgivet medier i Bosnien, Egypten, Macedonien, Moldova, Montenegro, Kina, Nigeria, Rusland og Serbien.

Claus var den første dansker, som fik en privat internet e-mail adresse (inet001@uni-c.dk) - og har været flittig bruger lige siden nummer to kom til.

Han har haft en lang karriere hos Politiken, hvor han i 1993 skrev den første anmeldelse af internet. Han nåede at udvikle og lede de fleste af husets elektroniske aktiviteter, før han gik til Tiscali, hvor han arbejdede med portaler i Danmark, Norden og Europa.
127 artikler på Computerworld

Claus Sølvsteen

Sådan får du nemt fat i nogle flere kunder

Klumme: Tidsbegrænsede, lokale tilbud sendt som e-mail har vist sig at være en effektiv salgsform. Vil du kunne tjene penge på den?

5. juli 2011 kl. 07.00 | læs »

Twitter er altså bare verdens mest effektive medie

Klumme: Twitter er først, Twitter er bedst. Intet slår Twitter. Se her hvorfor.

24. maj 2011 kl. 10.00 | læs »

Yes, nu kan vi alle gå på nettet uden at klikke

Klumme: Åh, hvor bliver man hurtigt hooked på de små barcodes. Dem skal vi da have nogle flere af.

19. april 2011 kl. 10.00 | læs »

Jo, den er god nok: Nu sælger avisen sgu også vin

Klumme: Medierne er blevet forhandlere af de samme varer, som deres annoncører sælger. Godt eller skidt? Få et bud her.

24. marts 2011 kl. 15.42 | læs »

Sådan kan netmedierne tjene penge på dig

Klumme: Aviserne skal formidle den direkte kontakt mellem køber og sælger. Så får læserne tilbud, der interesserer dem, sælgerne får interesserede købere, og medierne får flere penge.

28. februar 2011 kl. 10.00 | læs »

Alle går app-amok

Klumme: Medier over hele verden kappes om at udvikle apps. De udvikler apps til telefoner, podder og padder af én eneste grund: Apps kan tage penge for indholdet. Men det er også dyrt at lave apps.

27. januar 2011 kl. 10.00 | læs »

Her er fremtidens nyheder på nettet

Klumme: Medierne skal lære at arbejde på internettets præmisser. Se hvordan.

13. december 2010 kl. 10.00 | læs »

Apple angriber ytringsfriheden

Klumme: Den direkte relation mellem udgiver og læser, mellem virksomhed og kunde risikerer at forsvinde.

29. november 2010 kl. 10.00 | læs »

Drikkepenge - tryk "Ja" eller "Nej"

Klumme: For mig er drikkepenge noget, jeg giver ud fra en følelse af glæde over god behandling. Nu er det pludselig noget, jeg bliver afkrævet - for ingenting.

29. oktober 2010 kl. 10.00 | læs »

Jeg drukner i alt det vrøvl, I lukker ud

Klumme: I Danmark må alle sige, hvad de vil, og det er ikke kun godt. Den vigtige debat om samfundet drukner i alle jeres perfide, småtskårne og selvcentrerede kommentarer.

18. oktober 2010 kl. 10.00 | læs »