Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 16:54 Der er 27 kommentarer

Insert Boot Media in selected Boot device and press a key - HJÆLP MIG

Hej.

Min computer startede pludselig med at opdatere Windows 8.1 da jeg sad og spillede. Jeg tvangsslukkede min pc på slukknappen fordi at jeg gerne ville spille videre, men da jeg startede computeren igen skrev den "Reboot and Select prober boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

Jeg kender nogle som havde haft samme problem, som sagde at jeg skulle downloade noget på et USB stik og sætte den i min computer, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber i kan hjælpe, og da jeg ikke har så meget forstand på computer ville det hjælpe en del hvis i skrev præcist hvad jeg skal trykke og gøre.
På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 17:16 #1
Hej Oliver og velkommen til.
Skal lige have på plads hvad der er sket.
Har computeren kørt Windows 8 og ville opgradere til Windows 8.1 når du tvangslukker den?
Eller er det almindelige sikkerhedsopdateringer til Windows 8.1 der skal installeres?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 17:19 #2
Kan du med F11 vælge hvad den skal boote fra?
Prøv at vælge harddisken der hvis det er muligt
Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 17:35 #3
Jeg mener at den havde 8.0 og skulle til at opgradere til 8.1

Dens boot prioteter er således:

Boot Option #1: Windows Boot Manager (PO: HGST HTS541075A9E680)
Boot Option #2: P2: TSSTcorp CDDVDW SU-228CB
Boot Option #3: Realtek PXE B04 DOO
Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 17:43 #4
Den skriver således på Blackscreenen

This product is covered by one or more of the following patens:
US5,307,459, US5,732,094, US6,570,884 US6,115,776 and US6,327,625

Realtek PCIe GBE Family Controller Series v2.48Beta (06/08/12 11:18:04)PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE ROM.

Reboot and Select prober Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:10 #5
Den står til at boote på disken som 1 valg, og derfor må du have ødelagt Windows ved at tvangslukke den.
Har du en Windows 8 cd?
Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 19:26 #6
Nej jeg har ikke nogen DVD med Windows 8. Men kan jeg ikke downloade Windows 8 til et USB stik og så indsætte den i computeren?

Jeg prøvede at Downloade  noget der hed "Windows 7 USB DVD Download Tool" som også skulle kunne hjælpe med Windows 8. Men der skete ikke noget da jeg indsatte stikket.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:32 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:34 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:39 #9
Når du henter en installationsfil på nettet, kan den sikkert ikke bruges direkte. Den skal laves så den er bootbar. De ligger typisk som en .iso fil. Der findes en guide til at klargøre en usb pind her: http://www.eksperten.dk/guide/1616
Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 20:45 #10
Der står at hvis man allerede har den seneste version af Windows 8 koster det ikke noget at opdatere den til 8.1. Men min produktnøgle ligger jo på den computer som ikke kan starte op. Ved du hvordan jeg kan få min produktnøgle tilbage?

Jeg har frakturen på min email, på at jeg har betalt og købt computeren over Komplett.dk. Skal jeg skrive til dem eller skal jeg kontakte Windows support omkring det? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 21:11 #11
Skal du hente en Windows version som du vil lave som installations dvd er det Windows 8 du henter. Det er den du har nøglen til. Når computeren opgraderes til Windows 8.1 får den automatisk en ny nøgle. Og det er ikke den du skal bruge ved aktivering.
På pre installerede computere med den nye bios type efi ligger produktkoden allerede i bios, og Windows skulle automatisk blive aktiveret. Herefter hentes opdateringer og bagefter opgradering til Windows 8.1. Det skulle være  fremgangsmåden for at få det til at virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 21:13 #12
Får du alligevel problemer med aktivering er der Microsoft du kontakter, og så hjælper de dig gennem aktiveringen.
Avatar billede loww99 Nybegynder
29. november 2014 - 21:19 #13
Men hvor kan jeg så finde produktnøglen henne? Jeg har prøvet at kigge på dens BIOS men jeg kan ikke finde noget?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. november 2014 - 22:02 #14
Hvis det er en fabriks installation må der være en Recovery partition på disken og så må ser være muligt ved hjælp af F Tasterne at gendanne! "DER ER FLERE MULGHEDER"
Avatar billede kurtba Ekspert
29. november 2014 - 23:21 #15
Som poko1 skriver, så må der være en recovery partition, når ikke du har fået et medie med. Så du skal bare finde ud af, hvilken tast du skal bruge for at aktivere den.
Du skal så bemærke, at den overskriver alt så hvis du har data du meget gerne vil redde, skal du først finde en ven, som evt. kan hjælpe dig med at redde data ud inden harddisken overskrives.
Held og lykke med projektet - og så lige en løftet finger: Man må aldrig-aldrig-aldrig afbryde en opdatering af Windows. Uanset om det er en større eller mindre opdatering. Når først den er gået i gang skal man køre linen ud, også selv om det tager flere timer. Ellers vil man oftest ende, som du desværre er endt - ødelagt styre og filsystem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. november 2014 - 23:45 #16
Der findes også reparations værktøj
http://gratisupload.dk/vis_billede/716888/
Nogle PC skal du bruge FTaste F6 F7 F8 F9 ??? og på nogle skal du holde Shift nede under opstart
Avatar billede loww99 Nybegynder
30. november 2014 - 01:22 #17
Jeg har prøvet alle F-knapperne + shift, men kunne ikke finde den.
Jeg er ikke sikker på om jeg fik et medie med, da jeg købte computeren. Jeg synes at jeg kan huske at jeg fik en DVD. Men jeg kan ikke finde min kasse med papirerne mm. Jeg har en Asus. Tror i at jeg kan få en nøgle hvis jeg skriver ind til Komplett?
Avatar billede kurtba Ekspert
30. november 2014 - 02:21 #18
Asus - hvilken model. Det står nok i manualen til pc.en
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2014 - 07:33 #19
På en ASUS hold F9 Nedeunder opstart
Der findes mange vejledninger på YOU TUBE !
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 09:55 #20
Avatar billede loww99 Nybegynder
30. november 2014 - 18:12 #21
Der står på manualen som poko1 også skriver, at jeg skal presse F9 når jeg starter computeren. Men jeg har prøvet at trykke på den rigtig mange gange hurtigt mens den startede og jeg har prøvet at holde F9 nede. Men den går bare ind på Blackscreenen.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2014 - 18:45 #22
Prøv at trykke på ESC. under opstart og se om din Harddisk er der og om den står der ellers flyt ned til Bios med piletasten kør hen til save and exit og vælg load default
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2014 - 19:05 #23
Det skal se sådan ud men jeg har 2 Harddiske
http://gratisupload.dk/vis_billede/716919/
Avatar billede loww99 Nybegynder
30. november 2014 - 20:43 #24
Min harddisk ser sådan her ud:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10815856_684546544997301_919743635_n.jpg?oh=7bb9017ec20a3ef2f0e914bbde3ba3a4&oe=547DFADF&__gda__=1417551170_1949031542e333b59ed68673c708272c

Jeg kunne ikke finde load default under save and exit. Men der stod restore defaults. Skal jeg trykke på det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2014 - 21:43 #25
Tryk på Enter Setup følg vejledning
http://gratisupload.dk/vis_billede/716928/
Avatar billede loww99 Nybegynder
01. december 2014 - 16:53 #26
Jeg har fulgt vjledningen, men nu åbner den min BIOS når jeg tænder computeren og den loader ikke Asus baggrunden når den starter op.

Og hvis jeg holder F9 nede når jeg tænder computere går den ind på "Optimized Defaults", hvilket den også kan se at den burde at gøre når man trykker F9 inde på sin BIOS.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. december 2014 - 17:15 #27
Jeg er bange for at din harddisk er blevet beskadiget ! i det den ikke reagerer på reparations værktøjet.
men det kan du kun finde ud af ved at tage den ud og sætte som slave i en anden Pc.