Avatar billede Liqido88 Nybegynder
02. november 2014 - 11:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows crasher ved installation af skærmkort

Hej

Jeg det problem, at når jeg installerer driver til mit grafikkort og genstarter, kan mit Windows ikke længere startere.

Hvis jeg åbner computeren i fejlsikret tilstand og deaktiverer min grafikdriver kan computeren så igen starte.

Mit Grafikkort  er et AMD Radeon HD 6400M Series og henter driveren herfra:
http://www.samsung.com/us/support/owners/product/NP700Z5A-S01US

Jeg lurede på om det simpelthen er grafikortet der har taget skade?

Mvh Thomas
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
02. november 2014 - 12:02 #1
UNDSKYLD RETTELSE:
Grafikkort er AMD Radeon HD 6750M
Avatar billede Destroid Nybegynder
02. november 2014 - 12:10 #2
Pprøv at hente driveren direkte fra AMD, http://support.amd.com/en-us/download.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 13:40 #3
Velkommen til.

Ja eller gå i enhedshåndteringen, og lade windows selv  finde en passende driver til kortet.
Du burde også med Windows Update få mulighed for at hente den den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 13:55 #4
Husk at fjerne den driver du har installeret før en ny installeres
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 13:57 #5
Er dette sket efter en formatering af computeren og er Windows ellers opdateret fuldt ud?
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
02. november 2014 - 14:27 #6
Hej Destroid og 220661

Det skete lige pludselig. Computeren crashede, og kunne kun starte i fejlsikret tilstand. Derefter installerede jeg Windows på ny. Det samme problem dukker nu op, og jeg er så kommet frem til at det er min skærmdriver der er skyld i problemet eller der er en fejl på mit skærmkort.

Jeg har nu prøvet at installere driver via AMD's egen hjemmeside. Men tilsyneladende har det ikke hjulpet :(
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
02. november 2014 - 14:29 #7
PS: Er nu igang med at opdatere Windows efter jeg formatterede. Men tvivler på det hjælper, mit Windows var fuld opdateret før jeg formatterede.
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
02. november 2014 - 14:31 #8
Og det er den rigtige driver jeg har installeret. Den har virket lææænge. Men lige pludselig ikke mere. Derfor jeg lurer på om det kan være en fysisk fejl på mit skærmkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 16:48 #9
Det kan jo selvfølgelig ikke udelukkes at der er fejl på det.
I fejlsikret tilstand der loades Windows driveren jo ikke, og kortet belastes ikke specielt meget. Derfor kan den køre fejlsikret.
Er kortet rent i kølesystemet?
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
04. november 2014 - 22:34 #10
Kortet rent i kølesystemet??

Nu spørger jeg nok dumt.
Men du mener som i snavset ;) ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2014 - 15:53 #11
Ja det mener jeg. Over tid kan alle blæsere i computeren trække støv og snavs ind så den ikke køler ordentligt. Der for er det en god ide mindst en gang om året at rense den indvendigt.
En beskidt køler kan komme til at se sådan ud når det er slemt:
http://www.creative-computers.com.au/images/CPU%20Dirty%20Fan.png
Denne køler her er til processoren, men grafik kortet har i de fleste tilfælde også en køler.
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
05. november 2014 - 19:12 #12
Hej igen

Har lige haft den åben. Den ser ganske fin ud. Rensede det jeg kunne, meeen problemet er her stadig.. Hmm :S
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2014 - 17:17 #13
Blæseren på kortet kører ikke?
Avatar billede Liqido88 Nybegynder
01. april 2015 - 12:01 #14
computeren er endt i containeren.. nogen der vil have nogle gratis point så opret svar så denne tråd kan lukkes
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 16:40 #15
Lægger et svar her. Så kan du dele ud som du lyster når andre hjælpere også har lagt svar.